改善事例を紹介させて頂きます(事務所:備品ステーション)。
福島精機株式会社 専務 福島知之です。
事務所には、文具を始めとする種々の備品があります。
改善前の写真はありませんが、以前、備品は、事務所の中の様々な場所に点在して保管されていました。
そのため、必要な備品を探す手間がかかったり、補充するタイミングが分かり辛かったりしました。
事務所の空いている壁に、メッシュパネルを取り付け、ホワイトボードを設置し、その下の空いたスペースを備品ステーションにしました。
事務所内の備品がほとんど集結しているため、必要なものをすぐ見つけられるようになりました。
また、残量が一目でわかるため、補充のタイミングも分かり易くなりました。
防塵カバーを取り付けたことで、時間が経過しても、備品事態にホコリが被ることがありません。
今後も、日常の気づきを大切にし、社内改善を進めて参ります。
I would like to introduce KAIZEN case in our company (office: equipment station).
My name is Tomoyuki Fukushima , and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.
In the office, there are various equipment such as stationery and other items.
There is no picture about before-improvement.
Before the improvement, we kept those various equipment scattered in the office.
Therefore, it took a lot of time to find the necessary equipment, and it was difficult to know when to replenish.
I attached a mesh panel to an empty wall in the office and I installed a whiteboard.
Then, I used the empty space below the whiteboard as an equipment station.
Now we can quickly find necessary items because most of the equipment in the office is concentrated at the station.
And also, since the remaining amount of each equipment can be seen at a glance, the timing of replenishment is also easier to understand.
By attaching the dustproof cover, no dust is on equipment over time.
I would like to value daily awareness and continue to improve in our company.
Thank you.