福島精機株式会社 専務 福島知之です。
先日、普段出入りして下さる工具卸会社の営業の方が、頼んでいた工具の納品に来て下さいました。
その際、新しく入社された方を連れて来られました。
ハローワークを通して、「営業事務」という仕事内容に目を引かれ、入社されたとの事です。
会社側も働き手側も「営業」と「事務」の二つの選択肢を持つことができるので、上手な募集の仕方だなと感じました。
私たちの会社では、現状は、
「検査、梱包、手仕上げ作業、現場での簡単な書類の作成、材料の受け取り、宅配便の発送準備など」
の仕事の担い手が不足しており、そのような仕事をして下さる方を求めています。
どのように人材の募集をかけるかは模索中です。
上述した工具卸会社さんのように、募集内容に一工夫するのは、勉強になりましたので、参考にさせて頂きたいと思います。
今朝は、ネスカフェ グスト ドルチェ レギュラーブレンド味を頂きながら、本ブログを書かせて頂きました。
I would like to comment about learning from tool whole sale company.
My name is Tomoyuki Fukushima , and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.
On the other day, the sales person in tool whole sale company who usually visit our company came to deliver the tool we were ordering.
She brought a new employee to introduce her to us.
She seems that she joined the tool whole sale company because she was attracted to the work content of “sales office work” through Hello work.
I felt that it is one of ingenious recruitment methods because the company side and the employee side can have both choices “sales” and “office work”.
At present, in our company, there is a shortage of people to carry out the work below
“inspection, packing, hand finishing work, creating simple documents on site, receiving materials, preparing for shipment, etc.”
and we were looking for someone to do that kind of work.
We are looking for ways to recruit human resources.
Like the tool whole sale company as mentioned above, it became a good learning to devise the contents of the recruitment.
I would like to use it as a reference.
In this morning, I’m blogging with tasting “NESCAFE Dolce Gusto (Regular blend)”.
Thank you.