福島精機株式会社 専務 福島知之です。
客先からの新規見積もり案件に対して、加工費を見積もるソフトの作成に取り組んでいます。
これまでは、
①見積書を紙で印刷
⇒②見積内容を手書きで記入
⇒③見積書をスキャンしてPDF化
⇒④PDFデータのデータ名を変更(「御見積書_品番_品名」)
⇒⑤メールにスキャンデータを添付して送信
という流れでした。
今回、
①見積書をPC内で作成(エクセル)、その際にデータ名を「御見積書_品番_品名」にしておく
⇒②エクセルデータをPDF化
⇒③メールにスキャンデータを添付して送信
と変更し、若干社内のデジタル化が進みました。
今後も、社内のデジタル化を推し進め、より働きやすい会社作りに注力していきたいと思います。
今朝は、「ネスカフェ グスト ドルチェ スターバックス キャラメルマキアート味」を頂きながら、本ブログを書かせて頂きました。
I would like to comment about “development of processing cost estimate software” as what we are working on.
My name is Tomoyuki Fukushima, and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.
I’m taking a development of processing cost estimate software for new quotation projects from customers.
So far,
Step 1. Print estimation sheet on paper
Step 2. Handwriting the contents of estimation
Step 3. Making PDF data by scanning the estimation sheet
Step 4. Changing PDF data name (“estimation sheet_part number_part name”)
Step 5. Sending email with PDF data
In this time,
Step 1. Making estimation sheet in PC (excel data) and setting the data name as “estimation sheet_part number_part name”
Step 2. Making PDF data from excel data
Step 3. Sending email with PDF data
By this improvement, the digitalization of the company has progressed a little.
From now on, I would like to promote the digitalization and focus on making a good working environment.
In this morning, I’m blogging with tasting “NESCAFE Dolce Gusto (STARBUCKS CARAMEL MACCHIATO)”.
Thank you.