ちょっと一息、社内ミーティングについてコメントさせて頂きます。
福島精機株式会社 専務 福島知之です。
先月から、週一での社内ミーティングを開始いたしました。
15分から20分程度の短いミーティングです。
・納期が迫っている注文についての情報共有
・社内での困りごとに対しての提案、進捗確認
の場となっております。
昨日のミーティングでは、
・現場で使用する手仕上げ工具(ヤスリ)を購入してほしい
・研磨外注先に依頼する際に渡す図面に関して、注意書きなどを記入する品番については、図面をどのように管理・運用すべきか
といった現場の方からの提案がありました。
生産性を高めて、仕事を行えるよう、この取り組みを継続して行っていきたいと思います。
I would like to comment about weekly in-house meeting.
My name is Tomoyuki Fukushima, and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.
From last month, weekly in-house meeting kicked off.
It is a short meeting of about 15 to 20 minutes.
The main themes in the meeting are below.
- sharing information about orders that are about to be delivered.
- proposals and progress confirmation for internal problem.
At yesterday’s meeting, I received a couple of proposals like below from production site.
- buying hand finishing tools (file)
- how to manage and operate drawings that it is necessary to fill in the notes etc. when we requesting a polishing company
In order to be more productive and get the job done, we would like to continue this effort.
Thank you.