[ちょっと一息]週一社内ミーティング/[Take a break]weekly in-house meeting

ちょっと一息、社内ミーティングについてコメントさせて頂きます。

福島精機株式会社 専務 福島知之です。

先月から、週一での社内ミーティングを開始いたしました。

15分から20分程度の短いミーティングです。

・納期が迫っている注文についての情報共有

・社内での困りごとに対しての提案、進捗確認

の場となっております。

昨日のミーティングでは、

・現場で使用する手仕上げ工具(ヤスリ)を購入してほしい

・研磨外注先に依頼する際に渡す図面に関して、注意書きなどを記入する品番については、図面をどのように管理・運用すべきか

といった現場の方からの提案がありました。

生産性を高めて、仕事を行えるよう、この取り組みを継続して行っていきたいと思います。

I would like to comment about weekly in-house meeting.

My name is Tomoyuki Fukushima, and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.

From last month, weekly in-house meeting kicked off.

It is a short meeting of about 15 to 20 minutes.

The main themes in the meeting are below.

  • sharing information about orders that are about to be delivered.
  • proposals and progress confirmation for internal problem.

At yesterday’s meeting, I received a couple of proposals like below from production site.

  • buying hand finishing tools (file)
  • how to manage and operate drawings that it is necessary to fill in the notes etc. when we requesting a polishing company

In order to be more productive and get the job done, we would like to continue this effort.

Thank you.