改善事例を紹介させて頂きます(事務所:空弁当箱返却場所)。
福島精機株式会社 専務 福島知之です。
事務所入り口付近に、従業員さんが食べた給食の空弁当箱を返却する場所があります。
改善前、ダンボール箱を床に設置していました。
毎朝、給食業者の方が空弁当箱を回収する際に、腰をかがめなければなりませんでした。
ホームセンターで購入した、板材(200×450×板厚16mm)をL字アングルで固定しました。
また、空弁当箱返却場所の下に、スペースが出来たので、廃棄物等の一時置場を設ける事ができ、事務所入り口がスッキリとしました。
今後も、日常の気づきを大切にし、社内改善を進めて参ります。
I would like to introduce KAIZEN case in our company (office: return place of empty lunch box).
My name is Tomoyuki Fukushima , and I am Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.
Near the office entrance, there is a return place which employees put their empty lunch boxes after they finishes to eat lunch.
Before the improvement, there was a cardboard box for empty lunch boxes on the floor.
Every morning, when lunch company clerk collected an empty lunch box, he had to bend down to take the empty lunch box.
I installed a board material (200mm×450mm×16mm thickness) which I purchased at home center with L-shaped angles.
And also, we got a space under the empty lunch box return place.
Now, we are able to have a temporary storage are for waste, etc.
Therefore, the area near the office entrance are organized than before this improvement.
I would like to value daily awareness and continue to improve in our company.
Thank you.