[改善]事務所:業務識別カード/[KAIZEN]office: work identification cards

福島精機株式会社 専務 福島知之です。

以前は、事務の方に書類の入力を依頼する際に、メモに「入力お願いします」といった依頼内容を記載して、クリップで挟んで置いていました。

日々の業務の中では、事務処理の業務内容がある程度パターン化されています。

事務の方が、業務識別カードを作成して下さいました。

また、それらを壁に収納する事で、業務識別カードの運用がスムーズになりました。

今後も、日常の気づきを大切にし、社内改善を進めて参ります。

I would like to introduce KAIZEN case in our company (office: work identification cards).

My name is Tomoyuki Fukushima , and I am  Managing director in FUKUSHIMASEIKI CO., LTD.

Before improvement, when requesting the office staff to enter documents, I clipped the memo describing the content of the request such as “please enter”.

In our daily work, the work contest of paperwork is patterned to some extent.

The office worker created work identification cards.

And also, operation of work identification cards has become smoother by storing them in the wall.

I would like to value daily awareness and continue to improve in our company.

Thank you.